Organizace výstavy
Základní body, které
musíme zjistit a zajistit:
Bude nutný pronájem? (pokud ano je nutné počítat s ním v kalkulaci). Prostory vlastní, nebo zdarma zapůjčené (skvělé - snižuje to náklady).
2. Výstavní klece
Pronajaté? pokud se pronajmou od ZO je nutné
Je nutné sám si zajistit dopravu na místo výstavy
Zapůjčené na místě konání – odpadá doprava (problém je že většinou jich nebývá dostatek nebo nejsou vyhovující), půjčovné dle dohody.
Vlastní – ideální stav, ale bohužel většinou nereálné
Vhodné zapůjčit na místě pokud je možné, dobře
Výborné regálky vlastní ZO, je možné zapůjčení, ale opět problém s dopravou a je jich pouze 5, což znamená při rozměru klecí 26x42
4. Podestýlky a krmení
Je dobré zajistit sponzora, nebo kalkulovat v rozpočtu (20kg koňských hoblin se dá pořídit asi za
5. Ceny a diplomy
Rozhodnout se pro kategorie, spočítat potřebné
6. Katalogy
Zjistit si možnosti pro jejich zpracování a tištění
7. Posuzování
Kontaktovat oficiální posuzovatele, zjistit si
8. Veterina
Kontaktovat vybraného veterináře a dohodnout
Pozor ! nesmí to být pouze student pokud ho
Někde je potřeba mít třeba i povolení hygienika
Nutno posoudit svoje možnosti – přístup k dopravním prostředkům, uskladnění,
PC, tisky, čas(!), telefony, mobilnost, pevné nervy…
Je dobré ustanovit výstavní výbor – více lidí, aby se náročnost práce rozdělila, je potřeba pro oficiálnost a hodnověrnost výstavy zajistit si garanta výstavy.
Po zjištění základních informací provést kalkulaci výstavy: sečíst všechny
předpokládané výdaje a přepočítat s určitou rezervou na předpokládané
množství vystavovaných zvířat. Určit poplatek za vystavované zvíře. (třeba
počítat s tím, aby to byla reálná cena pro kapsy potkanářů).
Stanovit pravidla pro výstavu a zpracovat výstavní podmínky, zveřejnit a avizovat chovatelům.
Zjistit možnosti ubytování a zveřejnit.
Odpovědět na miliony dotazů, které už byly zodpovězeny tisíckrát, písemně
uvedeny….:-).
Jezdit a vyřizovat, aby všechno klaplo a bylo včas na místě.
Sesbírat přihlášky od chovatelů a zpracovat je do katalogu a archů pro posuzovatele (chtějí je mít rozděleny podle kategorií, s uvedením čísla zvířete, jeho variety a barvy, nemá tam být uvedeno jméno zvířete a chovatel). Připravit lístky na klece.
Připravit a rozeslat poslední přesné pokyny vystavovatelům.
Rozmyslet si funkce potřebných lidí – pokladníka při přejímce zvířat, zapisovatele k ruce posuzovatele, nosiče posuzovaných zvířat, volného člověka k zařizování ostatních drobností (dones-podrž-vyřiď-zajisti-zaběhni… ), pokud bude vstupné - další člověk ke vstupenkám…
Nezapomenout tisíce drobností – vázací drát na připevnění napáječek, nůžky, propisky, volné papíry, pytle na odpadky, podstavec pro posuzování a bílou látku na něj, suché papírové utěrky, vlhké utěrky, pokladničku (s nachystanými drobnými – aspoň 1.000,- na vracení), příjmové a výdajové doklady, fixy, vodu do napáječek… nám se osvědčilo mít po ruce i notebook pro rychlé vyhodnocení výsledků – v excelu nachystané tabulky, po doťuknutí bodů - seřazení výsledků – je to rychlé a efektivní, je dobré mít výstavní výbor označený třeba visačkami, aby lidi věděli na koho se obracet.
Mít na vědomí, že výstavním dnem výstava nekončí – třeba zajistit úklid, odvoz klecí…
Případně sestavení zprávy o výstavě (pro o.s. nutné !)